الأحد، ٩ ديسمبر ٢٠٠٧

عالم فاضيه






















بصراحه انا كنت واخد فكره سلبيه عن التدوين عموما بالصورة اللي بعض الاخوة الافاضل اشتغلو بيها في التدوين

وبصراحه ما كنتش عايز ادخل الطريق ده بسببهم

واحد امور يقول انا كنت في لقاء ومسئولي قالي كذا وانا قلتله كذا راح رد علي ورديت عليه ... وكلام من هذا القبيل

الكلام اللي ما يفيدش حد

بصراحه لما قررت دخول الطريق ده من احسن المدونين اللي شعشعو جو دماغي اختنا اروي الطويل

واروع تدوينه عمرت الطاسه تدوينة د/رشا مع اختلافي مع مسئول التربية عندنا في الشعبة

وحبيبي ابراهيم ابوسيف بس زعلان منه من اسم مدونته مش عارف مش داخل نفوخي اسم اسخر ... مش عارف ليه ادخلو يمين مش عايز ادخلوا شمال مش عايز مش عارف ادخلوا ازاي

بس عجباني والله يا ايما

قررت ان اكتب واكتب واكتب مهما كانت العواقب

في الاول كنت هاكتب عن الخنقة اللي الواحد عاشها في فترة وجودي في جامعة المنيا بس قلت ليه يلا ندخرها للثواب

فقررت ان اكتب بعنوان انا مش معاهم في الحاجات اللي انا شايفها مش مظبوطه لكن معاهم في الصح طبعا دول هما حبيبي واللي هيساعدوني علشان ادخل الجنه فاستعنا بالله

ونشد خيلنا ونبدأ نشتغل

هناك ٤ تعليقات:

اروي الطويل يقول...

اروي الطويل ؟؟مين دي
ربنا يكرمك يافندم دا من زوقك بس
بالنسبة بقي للمسؤلين هما مايعرفوش المدونات لأن الكلام دا حصل مع صحابي :)
منتظرين تدويناتك يافندم :

ايمو يقول...

شكرا جدا اروي كتير وانا سعيد بمشاركتك لمدونتي الجديدة الهزيله بس ان شاء الله نحاول نجتهد فيها باذن الله

غير معرف يقول...

أنا واحد من جامعة المنيا نفسى أعرف ايه اللى خنقك يا باشمهندس أيمن فى المنيا علشانحل الخنقة ومحدش يتخنق تانى وهذه نصيحة منك اإخوانك


أخوك : خالد
abnalwaled_2007@yahoo.com

غير معرف يقول...

ايه الحلاة دي يا باشمهندس هنبدأها تخبيط من الأول براحة شوية يا عم
وكلمنا شوية عن حياة العزوبية والإنغماس في العمل وشغل المطار
كلمنا شوية عن الدنيا بدون جامعة
بدون الشيمي وبشير وسيد
ببدون عمل طلابي
أخبارها ايه الدنيا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟